Sklep internetowy nie jest wymagający. Nie potrzeba wielkich nakładów na biuro, magazyn i towary. Wszystko to nie jest konieczne dla przedsiębiorstwa, które oprócz towaru wszystko ma wirtualne. Jednak bez zorganizowania sprawnie działającej sieci dostaw nie ma mowy o sukcesie. Na co trzeba zwrócić uwagę przy wyborze firmy spedycyjnej.
Jakie zadawać pytania, by odpowiedzi zadowoliły pytającego i firma, którą wybierze, okazała się solidna?
I. Jak wygląda odsetek docierających do klienta paczek? Informacja jest chętnie udostępniana przez firmy. Wszyscy pragną podzielić się swoimi sukcesami. Jeśli jest inaczej, to zły znak. Może druga strona ma coś do ukrycia.
II. Sposób realizacji łączności z klientem. Jeśli spedytor nie wyjaśnia na bieżąco wątpliwości, wszystkie trafią do biura sklepu internetowego. Z chwilą oddania paczki do transportu logistyka przejmuje wszystkie obowiązki, a sklep okazuje się pośrednikiem.
III. Ile istnieje możliwości odebrania i nadania paczek wygenerowanych przez e-handel?
– door to door
– z punktów stałych
– paczkomaty, będące hitem ostatnich sezonów.
IV. Usługi jakie dodatkowo może zapewnić firma spedycyjna
– system pobrań przy odbiorze, dający więcej możliwości dla klientów
– obsługa elementów pozanormatywnych, będących kłopotliwymi podczas transportu
– dodatkowe ubezpieczenia przesyłek.
V. E-sklep realizując duże ilości zamówień, wymaga, by wszystkie trafiły do klientów. Trzeba sprawdzić jakie są wytyczne dla kurierów w sprawie ilości podejmowanych prób dostarczenia przesyłki.
VI. Jaki jest regulamin odnośnie reklamacji i zwrotów?
VII. Prowadząc esklep należy mieć wszystko pod kontrolą. Prowadzenie nadzoru nad wędrującą przesyłką jest bardzo ważne. Jak firma spedytorska monitoruje paczki w czasie ich drogi? Najczęściej wykorzystuje się do tego:
– aplikacje w wersji desktopowej
– wersję online
– API dla użytkowników z autoryzacją.
VIII. Jaki wzór na obliczanie masy stosuje firma. Kluczowym jest mnożnik zastosowany do przeliczenia wymiarów.
IX. Ważną sprawą dla płynności finansowej jest termin przekazywania pobrań od klientów.
Wnikliwa analiza jest kluczem do wyboru najlepszego kandydata, który podoła zadaniom ecommerce i przedstawi propozycję usług, będących zapotrzebowaniem kontrahenta.